środa, 3 lipca 2019

Nasz plan na wakacje

Wakacyjny czas sprzyja spontaniczności i nieśpiesznym działaniom. Wszak wakacje są po to, by odpoczywać, zapomnieć o pospiechu, o milionie spraw do załatwienia, a oddać się pełnemu relaksowi. No, bajka.
Tak naprawdę to zmienia się tylko to, że dzieci są cały czas pod moją opieką, a nie na swoich zajęciach, no i ewentualnie dochodzi jakiś wyjazd, co już samo w sobie jest atrakcją.
Ale mamy do dyspozycji przecież całe dwa miesiące. Co zrobić, by dni bezsensownie nie pouciekały?  Wspaniale by było przeżyć je w pełni, ciekawie, radośnie i  twórczo, a co najważniejsze wspólnie.
Dlatego warto mieć w zanadrzu plan na te dwa miesiące.
Nasz układałam wspólnie ze starszą córką i wyszło nam coś takiego:
1.      Robienie różnych prac plastycznych:
- origami
- robienie z tatą rybek z modeliny
- malowanie farbami, kredkami
- zabawy ciastoliną
- tworzenie różnych mas z mąki ziemniaczanej
- malowanie kamieni,
- tworzenie frotaży
- rysowanie piaskiem
- robienie gniotków z balonów
2.      Zabawy z wodą:
- zamrażanie i odmrażanie zabawek
- moczenie nóg w morzu
- wodne balony
- kąpiel w jeziorze/morzu/basenie
- łowienie z tatą ryb w jeziorze
3.      Wycieczki/wyjścia:
- rowerowe
- do kina
- na lody
- na plażę miejską
- nad jezioro
- spanie w namiocie
4.      Wspólne gotowanie i pieczenie co najmniej raz w tygodniu.
5.      Inne aktywności:
- czytanie książek
- prowadzenie wakacyjnego pamiętnika
- słuchanie audiobooków
- granie w „Pędzące żółwie”, Picturekę, wspólnie stworzoną grą planszową, w pchełki
- tańczenie i słuchanie muzyki
- zabawa z tekturowymi pudłami
- robienie fryzur
- przytulanie mamyJ
Ponadto zaopatrzyłam się w moim ulubionym sklepie "wielobranżowym" w wiele materiałów do wszelakich prac plastycznych i nie tylko, a z biblioteki wypożyczyłam kilka ciekawych pozycji.
I wakacje można zaczynać.

2 komentarze:

  1. Aż miło popatrzeć na Twoje dzieci.:) Super, że u Was tak radośnie i twórczo. Nie wiem czy znasz blog Klub Twórczych Mam - można tam znaleźć wiele fajnych pomysłów i konkursy http://klub-tworczych-mam.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam udanych wakacji.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, chętnie odwiedzę Klub Twórczych Mam:)
      Ja też życzę tobie udanych wakacji:)

      Usuń